Back to All Events

Gamification – innovation på spil

Hvordan kan man bruge spil og leg til at understøtte innovation?

’Gamification’ er betegnelsen for brugen af spil-elementer til formål, der ligger uden for spil og leg. Inden for det seneste årti er gamification blevet brugt til mange forskellige formål: Loyalitetsskabelse i forhold til brands, motivation ift. sundere livsførelse, understøttelse af læring osv. Men på det seneste har man også brugt gamification til at understøtte innovation og designprocesser. Hvordan får man højnet almindelige menneskers bevidsthed om verdens energiressourcer og dermed ændret deres adfærd ift. det daglige energiforbrug? Hvordan får man 240.000 ’spillere’ til at løse et videnskabeligt problem på 10 dage, som videnskabsfolk ikke har kunnet løse i 15 år? Hvordan får man virksomheder og netværk til at lege sig frem til udviklingen af innovative produkter og processer?

Svaret er: Gamification!

Oplæg og paneldebat vil ud fra eksempler diskutere, hvordan man kan anvende gamification til at understøtte innovation og udviklingsarbejde i virksomheder og netværk.

Tidspunkt og sted
Lørdag den 17. juni kl. 16:30 - i ”Grib mulighederne” plads A35 på Danchells Anlæg.

Ordstyre

  • Georg Julin. INVIO - Innovationsnetværk for oplevelsesøkonomi.
  • Jens F Jensen, INVIO - Innovationsnetværk for oplevelsesøkonomi.

Koordinator – på tværs af de danske Innovationsnetværk
Jens F Jensen, INVIO - Innovationsnetværk for oplevelsesøkonomi.

Later Event: August 17
5. møde i Godsnætværket